Lekki dietetyczny sernik

autor: • 14 marca 2014 • Kuchnia, Najnowsze2 komentarze

Dziś będzie przepis na sernik, którego jeden kawałek zawiera jedynie około 100 kcal! Co więcej, znikoma ilość tłuszczu i węglowodanów, oraz solidna dawka protein sprawia, że taki deser można spożyć nawet późno wieczorem bez specjalnych obaw o dodatkowe kilogramy!

Dietetyczny sernik

Składniki (na 4 porcje):
– 300g chudego twarogu
– 120g lekkiego twarożku homogenizowanego
– 2 białka
– 1 całe jajo
– 1 łyżeczki mąki kukurydzianej
– 1 łyżeczka mąki pszennej pełnoziarnistej
– proszek do pieczenia, stewia, aromat śmietankowy, szczypta cynamonu

Przygotowanie:
Twaróg, twarożek i żółtko utrzeć na jednolitą masę. Dodać mąkę, aromat śmietankowy, cynamon, rozgniecioną stewię (proponujemy około 20 tabletek), oraz proszek do pieczenia. Wymieszać dokładnie. Ubić pianę z białek i połączyć z masą twarogową. Ciasto przełożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku przez około 60 minut w temperaturze 180 stopni.

Kaloryczność (1 porcji): 106 kcal
Białko: 19g
Węglowodany: 3g
Tłuszcz: 2g

Pin It

Podobne artykuły

2 Responses to Lekki dietetyczny sernik

  1. Ewa pisze:

    proszek do pieczenia cały?

    • Paweł pisze:

      Jakie są wymiary foremki? Sądząc po gramaturze składników, pewnie niewielkie, ale wolę wiedzieć dokładnie.

      Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *