Lekki dietetyczny sernik

autor: • 14 marca 2014 • Kuchnia, Najnowsze2 komentarze

Dziś będzie przepis na sernik, którego jeden kawałek zawiera jedynie około 100 kcal! Co więcej, znikoma ilość tłuszczu i węglowodanów, oraz solidna dawka protein sprawia, że taki deser można spożyć nawet późno wieczorem bez specjalnych obaw o dodatkowe kilogramy!

Dietetyczny sernik

Składniki (na 4 porcje):
– 300g chudego twarogu
– 120g lekkiego twarożku homogenizowanego
– 2 białka
– 1 całe jajo
– 1 łyżeczki mąki kukurydzianej
– 1 łyżeczka mąki pszennej pełnoziarnistej
– proszek do pieczenia, stewia, aromat śmietankowy, szczypta cynamonu

Przygotowanie:
Twaróg, twarożek i żółtko utrzeć na jednolitą masę. Dodać mąkę, aromat śmietankowy, cynamon, rozgniecioną stewię (proponujemy około 20 tabletek), oraz proszek do pieczenia. Wymieszać dokładnie. Ubić pianę z białek i połączyć z masą twarogową. Ciasto przełożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku przez około 60 minut w temperaturze 180 stopni.

Kaloryczność (1 porcji): 106 kcal
Białko: 19g
Węglowodany: 3g
Tłuszcz: 2g

Pin It

Podobne artykuły

2 Responses to Lekki dietetyczny sernik

  1. Ewa pisze:

    proszek do pieczenia cały?

    • Paweł pisze:

      Jakie są wymiary foremki? Sądząc po gramaturze składników, pewnie niewielkie, ale wolę wiedzieć dokładnie.

      Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *