Jazda na rowerze ze wspomaganiem

autor: • 21 października 2016 • Lifestyle, Najnowsze, ZdrowieKomentarze: (0)

Powodów, dla których wybieramy rower elektryczny zamiast tradycyjnego może być wiele. Choć wygląda to jak pójście na łatwiznę to nie w każdym przypadku tym właśnie jest. Dla niektórych to sposób, aby czuć się bezpiecznie próbując swoich sił, a także spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu

Badania przeprowadzone przez TNS Polska sugerują, że 74% Polaków wybrałoby e-bike zamiast tradycyjnego roweru. Co nimi kieruje? Powodów jest wiele. Ludzie stawiają na rowery ze wspomaganiem elektrycznym przede wszystkim dlatego, aby poczuć się swobodnie. Tego zdania jest 78% kobiet i 81% mężczyzn. Krzepiące jest to, że Polacy chcą korzystać z rowerów elektrycznych również dlatego, aby poprawiać swoją kondycję. Dla 65% kobiet oraz 49% mężczyzn ten czynnik jest najważniejszy.

Mężczyźni doceniają również fakt, że dzięki korzystaniu z e-bike’ów mogą przebywać na świeżym powietrzu, a także unikają tłoku. Nie da się także ukryć, że istotne są kwestie związane z ekologią. Te wartości z kolei doceniają zarówno panie jak i panowie.

TNS zbadał nie tylko stosunek do rowerów wspomaganych elektrycznie, ale także generalnie – do jazdy rowerem. Polacy najczęściej jeżdżą na rowerze w celach rekreacyjnych. Co trzeci Polak jeździ w tym celu na rowerze codziennie lub prawie codziennie. 28% Polaków wykorzystuje rower w innym celu, np. do jeżdżenia na zakupy, a 24% do pracy lub szkoły. Większość Polaków deklaruje, że byliby skłonni do częstszego korzystania z roweru, gdyby została rozbudowana infrastruktura rowerowa.

Polacy decydują się na jazdę rowerem również ze względu na poprawę bezpieczeństwa na drogach. To co przeszkadza w jeździe rowerem to późniejsze zmęczenie i konieczność przebrania się lub wzięcia prysznica. 35% wybrałoby rower, gdyby poruszanie się na nim nie było tak czasochłonne, 34% ankietowanych przekonałoby zapewnienie lepszych warunków parkowania rowerów w miejscu pracy/edukacji, a 32% badanych jeździło by rowerem, gdyby otrzymali dopłatę na jego zakup lub gdyby istniał dodatek finansowy dla osób dojeżdżających do pracy rowerem (27%). W najmniejszym stopniu Polacy zwiększyliby częstotliwość korzystania z roweru pod wpływem kampanii informacyjno-edukacyjnych w mediach (6%).

Źródło: LEWIS

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *