Zimowa aktywność oraz nowości w menu

autor: • 2 grudnia 2016 • Kuchnia, Najnowsze, ZdrowieKomentarze: (0)

Zimą powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to co jemy oraz ile się poruszamy. To właśnie odpowiednia dieta oraz aktywność pozwalają nam na dobre samopoczucie i zdrowe życie. Co jeść i jakimi zasadami warto się kierować w trakcie zimy?

Wraz ze spadkiem temperatur przychodzą choroby oraz przeziębienia. W obecnym czasie łatwiej jest też o gorszy nastrój i zmęczenie. Nic dziwnego, że w tej sytuacji najłatwiej byłoby zaszyć się w domu i nie robić zupełnie nic. To jednak najgorsze co może się zdarzyć. Jak sobie zatem z tym radzić? Wystarczy już pół godziny ćwiczeń rozciągających dziennie, aby wpłynąć nie tylko na swoją sylwetkę, ale przede wszystkim na wydolność układu krwionośnego i nasz spokojny sen.

Wpływać może na nas wiele dyscyplin i rodzajów ćwiczeń. Sprawia to, że potrafimy wybrać tę, która jest dla nas zarówno skuteczna jak i najbardziej atrakcyjna. Trzeba jednak pamiętać, by nie ćwiczyć bezpośrednio przed pójściem spać. Rozbudzony wysiłkiem fizycznym organizm długo dochodzi do siebie, dlatego wszelkie ćwiczenia zakończmy najpóźniej 3-4 godziny przed zaśnięciem.

Poza ćwiczeniami należy jeszcze zwrócić uwagę na to co jemy. W okresie zimowym warto sięgnąć przede wszystkim po kiszonki, które są bardzo zdrowe. Doceniali je już nasi przodkowie, były one bowiem nie tylko smaczne, ale też banalnie proste w przygotowaniu – wystarczyło bowiem dany produkt zalać w pojemniku solanką i doprawić. Co ważne, nie chodzi tutaj tylko o kapustę kiszoną czy ogórki. Do słoików z solanką można włożyć też pomidory, buraki, paprykę, śliwki czy gruszki, jak również grzyby. Z kolei, poddany procesowi kiszenia czosnek to doskonałe źródło naturalnych antybiotyków i jednocześnie bakterii probiotycznych.

Dlaczego te produkty mogą nam się wydawać atrakcyjne? Są tanie, a do tego bardzo dobre! Wyhodowane w procesie kiszenia bakterie kwasu mlekowego usprawniają m.in. pracę jelit i pomagają w walce z infekcjami górnych dróg oddechowych. Kiszonki są też bogatym źródłem witamin z grupy B, C, E czy A, potasu, wapnia i fosforu oraz nieocenionym źródłem antyoksydantów pomocnych w walce z wolnymi rodnikami, jak również z rakiem czy chorobami serca. Co więcej, podczas kiszenia warzywa i owoce tracą kalorie – to świetnia wiadomość dla dbających o linię. Warto również zwrócić uwagę na to, że kiszonki są źródłem błonnika, który wpływa na pracę jelit oraz zapewnia uczucie sytości.

Źródło: Sfera PR

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *