Ćwiczenia z piłką fitness

autor: • 29 maja 2014 • Najnowsze, UrodaKomentarze: (1)

Piłka fitness jest prostym, a jednocześnie niezwykle skutecznym przyborem treningowym. Ćwiczenia z jej użyciem poprawiają stabilność, równowagę, a przy okazji pomagają zapobiegać kontuzjom i bólom pleców. Koszt piłki nie przekracza 40 zł, a mobilność sprawia, że trening bez większych problemów można wykonywać w domu.

Wybór piłki
Piłka występują w różnych rozmiarach. Jej średnica może mieć od 35 do 85 cm.  Należy dobrać ją do wzrostu. Najprościej zrobić to na podstawie poniższej tabeli:

tabela

Korzyści
Piłka może może być pomocnym narzędziem w rozwoju mięśni oraz ich siły. Bardzo dobrze sprawdzi się w strechingu. Ma ogromną przewagę nad większością maszyn i przyborów, sprawia, że ćwiczenia są wykonywane w warunkach niestabilnych, dzięki temu, jest jednym z najlepszych przyborów kształtujących równowagę i koordynację.
To niezwykle istotne i warto nieco rozwinąć ten temat. Wyobraźmy sobie duży dźwig. Silnik służący do podnoszenia ciężarów musi mieć odpowiednią moc. Nie bez znaczenia jest również sama konstrukcja dźwigu – jego szkielet i podstawa. Musi ona mieć odpowiednią stabilność. Dopiero połączenie tych dwóch elementów gwarantuje prawidłową pracę urządzenia. Organizm człowieka jest podobny. Za generowanie siły odpowiadają mięśnie szkieletowe ich siła i sprawność sprawia, że możliwe jest podnoszenie ciężarów, a nawet zwyczajne, codzienne funkcjonowanie. Ludzkie ciało posiada również szkielet który warunkuje prawidłową stabilizację, oprócz kości występują w nim liczne mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy czy stabilizowanie ruchu we właściwej płaszczyźnie. Przekładając to na praktykę, podczas unoszenia ramienia, głównym mięśniem odpowiedzialnym za generowanie siły jest mięsień naramienny. Jednak by ruch mógł odbyć się prawidłowo, na ułamek sekundy wcześniej napina się tak zwany pierścień rotatorów – składających się z 23 mięśni. Dopiero taki zespół, odpowiednio zsynchronizowany sprawia, że możliwe jest wykonanie owego ruchu. Nieprawidłowy tonus mięśni posturalnych jest bardzo często przyczyną dolegliwości bólowych np. w obrębie kręgosłupa czy kontuzji pojawiających się w trakcie aktywności fizycznej, a nawet wykonywania czynności codziennych.
Piłka fitness jest znakomitym przyborem, który stymuluje mięśnie posturalne, kształtując ich odpowiedni tonus oraz synchronizację.

Oto zestaw ćwiczeń, który pomoże znakomicie wpłynie na koordynację i równowagę.

cwiczenie1-opis_ed

 

cwiczenie2-opis

 

 

cwiczenie3-opis

 

cwiczenie4-opis

 

cwiczenie5-opis

 

cwiczenie6-opis

 

cwiczenie7-opis

 

cwiczenie8-opis

 

cwiczenie9-opis

 

 

 

 

Pin It

Podobne artykuły

One Response to Ćwiczenia z piłką fitness

  1. Fistaszek pisze:

    Zabójcze! Spocona po samym probowaniu wykonania poprawnie ćwiczenia 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *