5 sposobów na lepsze spanie

autor: • 7 października 2019 • Lifestyle, NajnowszeKomentarze: (0)

Zasypianie bywa udręką, a wyciśnięcie z doby 6-8 godzin snu nierzadko stanowi wyzwanie samo w sobie. Podpowiadamy więc, jak można poprawić swoje nawyki i spać lepiej.

1. Śpij regularnie

Owszem, łatwo to powiedzieć, zwłaszcza jeśli praca wymusza nieregularny rytm dnia. Jeśli jednak praca pozwala, to i Ty musisz pozwolić sobie na regularny sen. Zapanowanie nad porami zasypiania wymaga, by uregulować też inne czynności.

Dobrze więc zjeść ostatni posiłek ok. 3 godziny przed snem i bezpośrednio przed pójściem do łóżka unikać poważnej aktywności fizycznej. Najlepsze jest stopniowe wyciszanie organizmu poprzez łagodzenie dźwięków i światła.

2. Sypialnia tylko do snu (i seksu!)

Poza regenerującym odpoczynkiem sypialnia powinna służyć już tylko do seksu – niczego więcej. Dlatego ta przestrzeń powinna być wolna przede wszystkim od zbędnej elektroniki emitującej niebieskie światło.

Telewizor pobudza umysł, komórka czy tablet też utrudnią zasypianie (nawet jeśli męczą się od nich oczy). Nawet książki lepiej czytać w innym pomieszczeniu, choć one przydają się bardziej. Jeśli bowiem długo nie możesz zasnąć, dobrze sięgnąć po lekturę i – przy przygaszonym świetle – czytać do poduszki.

Pamiętaj, by chronić się też przed światłem z zewnątrz. Rolety lub opaska na oczy pomogą skutecznie odciąć się od zewnętrznego świata. Temperatura też powinna być optymalna, więc warto czasami przykręcić kaloryfer lub rozszczelnić okno, by zbliżyć się do pożądanych przy zasypianiu 18 stopni.

3. Przygotuj się na jutro

W trakcie wieczornej toalety można wybrać sobie ubranie na kolejny dzień czy spakować torbę. To drobne, niby nieznaczące nawyki, dzięki którym poranek będzie mniej nerwowy, a Ty zaśniesz spokojniej.

4. spokój organizm

Ta część jest szczególnie trudna dla tych z nas, którzy zawsze mają za dużo do zrobienia i nie wyrabiają się do wieczora. A jednak stopniowe wyciszanie organizmu można zacząć już na godzinę lub dwie przed snem. Nie oznacza to całkowitej bierności, ale rezygnację z wymagających czynności, lekki spacer zamiast ćwiczeń, książkę zamiast maratonu z serialami na Netfliksie.

5. Spisz swoje zmartwienia

Często przed snem poniewierają nami uporczywe myśli – albo z kończącego się dnia, albo pilne sprawy na ten kolejny. Dobrze jest je spisać. Takie przelanie na papier lub nawet ekran telefonu pomaga oczyścić umysł z niepotrzebnych zmartwień.

Zdjęcie: Freepik.com

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *